DIY: Prikbord

Ben je op zoek naar een origineel prikbord? Ik heb er eentje gemaakt met onderzetters.

collages

Wat heb je nodig?

 Onderzetters HEAT
IKEA 
 
 (Spuit)verf
 
 
 (Sisal)touw
HEMA 
€3,00 

Het leuke aan dit prikbord is dat je hem zo groot kunt maken als je zelf wil. Je kunt ook gewoon klein beginnen en later uitbreiden of een hele andere vorm maken dan ik gedaan heb.

De ronde kurkonderzetters zijn in veel winkels te koop en na een klein onderzoekje kwam ik tot de conclusie dat ze bij de IKEA het meest voordelig zijn.
Andere winkels:
– Action: € 1,65 voor 3 onderzetters
– Flying Tiger: € 2,00 voor 2 overzetters

Ik heb bij de IKEA 3 pakjes van 3 onderzetters gehaald en was van plan ze met mijn geliefde spuitverf te verven. Lekker snel dacht ik. Ik had nog een halve fles wit staan en kon meteen beginnen. Echter zuigt de kurk de verf helemaal op en 2 lagen en een lege fles verder zag je een hele lichte white wash. Voor mij was dit niet genoeg dus ik ben de verfvoorraad ingedoken en heb ze hierna met witte grondverf over geverft. Dit dekte veel beter. En na twee lagen zie je nog steeds de verf structuur er doorheen.
Ik had een sjabloon gemaakt waarmee ik makkelijk de gaatjes af kon tekenen. Ik ben 2cm van de kant af gaan zitten om stevigheid te bewaren. Deze gaatjes heb ik doorboord zodat mijn touw er makkelijk doorheen gehaald kon worden. Vooraf had ik bedacht met sisaltouw te gaan werken, dik en stoer. Uiteindelijk heb ik voor dunner touw gekozen. Rood met wit, dit touw gebruik je ook om vlees mee op te binden. Stevig genoeg dus, en dat is het belangrijkste. Ik heb helaas geen prijs van dit touw.

Als alle delen aan elkaar zitten ben je klaar om hem op te hangen en pinnen maar!

prikbordrood

2 Reacties op “DIY: Prikbord

  1. Pingback: Huisvormige onderzetters | iamexposing·

  2. Pingback: DIY: Huisvormige onderzetters - IAMEXPOSING·

Geef een reactie

