DIY: Kerstballen

Over iets meer dan een week is het weer kerst en daar moest ik iets mee doen. Ik heb van 6 doorzichtige kerstballen iets anders gemaakt.

collages

Wat heb je nodig?

Doorzichtige kerstballen
Action €0,52 p.s.
Glitters Xenos €1,99
Verf Action €2,09
Kralen
Lijm(spray)
Flying Tiger
Hobbywinkel
€1,00

 

 

Begin met te bedenken wat je met je kerstballen wil doen en wat je daarvoor nodig hebt. Ik heb bij de Action 6 doorzichtige kerstballen gehaald. In 2 daarvan zaten papierenstrookjes met Let it Snow, in 2 anderen zat vilten confetti en in de laatste twee zaten pluis bolletjes.

Ik wilde de 2 confetti kerstballen samenvoegen en de 2 bolletjes kerstballen samenvoegen. Dan wilde ik er eentje maken met gekleurde kraaltjes, een andere wilde ik mat zwart verven zodat je er later met krijt je eigen customized kerstbal van kunt maken en de laatste 2 met verschillende glitters.

Ik heb de kroontjes van de kerstballen afgehaald en alle kerstballen leeggehaald en ben er toen lijmspray in gaan spuiten. Dit werkt na een beetje oefenen best goed. Je zou ook vloeibaren lijm er in kunnen spuiten en dan de bal een beetje shaken zodat de lijm overal in de bal zit. Je doet dan de glitters/kraaltjes/pluizen bolletjes er in draait de bal rond totdat de glitters/kraaltjes/pluizen bolletjes overal rondom zitten.
De pluizen bolletjes waren een beetje te zwaar dus dit lukte helaas niet helemaal.

Bij de kerstbal met de vilten confetti heb ik de lijmspray aan de buitenkant gespoten en toen alle confetti er op geplakt.
De bal die ik met zwarte matte verf ging beschilderen heb ik op een stokje gezet en ben toen de spray er op gaan spuiten. Hier heb ik 2 lagen op aangebracht.

Als alle ballen droog zijn kun je de kroontjes terugplaatsen en zijn ze klaar om op te hangen.

 

2 Reacties op “DIY: Kerstballen

Geef een reactie

