DIY: Rendier schilderij

Om nog even in de kerstsfeer te blijven heb ik een schilderijtje gemaakt in feestelijke kerstkleuren. Zwart en Goud. Weten wat je moet doen? Lees dan snel verder!

collages

Wat heb je nodig?

Glitters
Xenos 
€1,99 
(Spuit)verf
Action 
€2,09 
Schildersdoek (30×30)
Fixatiespray
Spuitlijm
Sjabloon rendier
Action
Hobbywinkel
Hobbywinkel
€1,69
€12,95

 

Om te beginnen zorg ik altijd dat ik alles in huis heb voor ik ga beginnen. Ik had het schilderdoek en de glitters gekocht, spuitlijm had ik nog in huis, en daarna ging ik op google zoeken naar een goede afbeelding van de kop van een rendier. Je kan hier natuurlijk elk soort afbeelding voor gebruiken. Bijvoorbeeld een kerstman of sneeuwman.

Ik heb eerst het doek overgespoten met zwarte hoogglans verf. Je hebt hier natuurlijk niet persee spuitverf voor nodig maar ik vind dat zelf wel makkelijk en snel. Zorg dat het goed dekkend is, misschien zijn er meerdere lagen verf nodig.

Daarna heb ik het sjabloon uitgeknipt en heb deze op de juiste plek op het doek gelegd. Ik ben er met de spuitverf overheen gegaan en daarna de glitters er overheen gestrooid. (sorry, vergeten een foto van te maken)

Om ervoor te zorgen dat de glitters ook blijven zitten heb ik het schilderij overgespoten met een fixatiespray. Dit heb ik twee keer gedaan en als ik het schilderij nu aanraak blijven er geen glitters meer aan mijn vingers plakken. Je zou hier misschien ook een blanke lak voor kunnen gebruiken. Deze is bv. Bij de action te koop en veel goedkoper. Ik heb het zelf nog niet getest.

Doordat ik het schilderij overgespoten heb met deze spray krijgt het schilderij ook nog meer glans en vind ik het extra feestelijk maken.

Een Reactie op “DIY: Rendier schilderij

Geef een reactie

