DIY: Soepkom

Ik liet je al is zien hoe je wijnglazen met krijtverf kunt beschilderen. Nu laat ik je zien dat je dat ook met soepkommen kunt doen.

collages

Wat heb je nodig?

Soepkommen Action €0,78 p. stuk
Porselein schoolbordverf Pipoos €5,95
Tape    
Kwast    

Door je kommen te beschilderen met krijtverf kun je er op schrijven en tekenen. Je kunt je naam er op schrijven, de soort soep of je kunt er bijvoorbeeld een motiefje op tekenen.

Tape op de kom af wat je beschilderd wil hebben. Zo krijg je een strakke lijn op de kom. Hierna volg je de beschrijving die op het verfpotje staat. Bij de verf die ik heb gebruikt moest ik hem 24 uur laten drogen en daarna 35 minuten in een oven doen op 150 °C. Hierna af laten koelen en afwassen.

Ik had een klein onderzoekje gedaan naar het effect van beschilderen met acrylverf. Acrylverf heeft een mat effect en de porselein krijtbordverf een glans effect. Nadeel met de Acrylverf is dat toen ik met een krijtje wilde gaan schrijven ergens de verf een beetje wegkrapte. In de vaatwasser is het tot nu toe blijven zitten. Dus als je er voorzichtiger mee omgaat is het denk ik wel te doen. Maar dit vergt nog iets meer tijd om het uit te zoeken.

Geef een reactie

