DIY: 3x Flesvazen

De wijn vloeit rijkelijk maar wat kun je nou nog meer met die flessen dan ze naar de glasbak te brengen? Ik geef je drie ideeen die je als vaas of als kaarsenstandaard kunt gebruiken.

Flessen met touw

collages

Wat heb je nodig?

 Sisaltouw HEMA €3,00
 Spuitverf Action €2,09
 Lijmpistool
 Wijnfles

Maak als eerste de fles schoon en haal alle etiketten er af. Als dit gedaan is kun je gaan beginnen met het spuiten in de kleur naar keuze. Heb hiermee geduld! Ik had geen geduld en dan ga je teveel verf in een keer spuiten en gaat hij druipen.

Als de verf gedroogd is kun je je lijmpistool erbij halen. Als je deze niet hebt gebruik je andere sterke lijm. Spuit wat lijm en wikkel het touw er om heen. Dit kan rond de hals zoals ik gedaan heb, of beneden aan de fles. Of helemaal natuurlijk;).

Flessen met lijm

collages

Wat heb je nodig?

 Spuitverf Action €2,09
 Lijmpistool
 Wijnfles

Zorg er weer voor dat de fles helemaal schoon is en alle etiketten er af gehaald zijn. Zet dan het lijmpistool aan en maak met bolletjes lijm, die je er op spuit, een patroon op de fles.

Ik vind dit zelf een beetje tegen gevallen. Op internet had ik beelden gezien met allerlei patronen en teksten maar de bolletjes worden niet zo mooi als ik gedacht had. Of heb ik gewoon te weinig geduld gehad?

Als het patroon er op zit spuit je hem over met een kleur die je leuk vind.

Flessen met sneeuw

collages

Wat heb je nodig?

 Spuitverf Action €2,09
 Kunstsneeuw V&D
 Mod Podge Hobbywinkel
 Fixatiespray/Blanke lak
Wijnfles

Het is winter, en de sneeuw moet nog komen. Dat betekend dat deze DIY een echte winter DIY is.
Belangrijk vooraf is dat je niet de sterke lijm moet gebruiken die op de foto staat! Later vertel ik je meer!

Maak de fles schoon en spuit hem helemaal wit. Als hij droog is kun je gaan beginnen met de sneeuw. Vooraf dacht ik dat doe ik wel met sterke lijm die ik helemaal uitsmeer. Dit ging niet zoals gedacht. Ten eerste vreet die lijm de hele verf weg die je net aangebracht hebt en het bleef ook niet mooi plakken. Gebruik dus andere lijm, bijvoorbeeld Mod Podge. Dit kun je dik aanbrengen en strooi daarna de sneeuw er overheen. Druk het voorzichtig aan met je handen en laat het even drogen.

Als alle lijm droog is kun je de sneeuw nog fixeren met een fixatiespray of een blanke lak.

Als allemaal verschillende flessen zo bij elkaar staan vind ik dat een heel leuk beeld geven. Al helemaal als ze gevuld zijn met bijvoorbeeld mooie takken of kaarsen.

3flessen

Ga jij ze ook maken?

Geef een reactie

