DIY: Glazen versieren

Ik heb je al eens laten zien hoe je wijnglazen en bekers kunt versieren, vandaag kleine glaasjes.

collages

Wat heb je nodig?

 Glazen IKEA  €4,99 6st 
 Decorfin contourpaint Pipoos  €5,10 

Deze DIY heb ik al gemaakt voordat ik deze blog begon dus ik heb helaas geen proces foto’s. Maar ik vind ze zo grappig dat ik ze wel nog graag aan jullie wil laten zien.

Ik heb 6 simpele glazen bij de IKEA gehaald, deze zijn niet duur en wel simpel van vorm. Ook heb je de contourverf nodig die ik ook gebruikt heb bij deze bekers.

Zoek wat afbeeldingen op internet die je leuk vind om er op te maken. Ik heb zeedieren etc gebruikt omdat deze nu in het drinken zwemmen of er op drijven zoals de bootjes. Ook heb ik er eentje gemaakt met op de onderkant een zeester, die zie je dan als je drinkt maar deze sleet er al snel af helaas.

Ik heb de afbeeldingen uitgeprint en aan de binnenkant van de glazen geplakt, dan kun je ze daarna gewoon overtrekken en krijg je hele mooie beestjes.
Volg hierna de instructie van de verf om te weten hoe lang ze in de oven moeten om uit te harden, daarna kun je er uit drinken! Deze glazen kun je ook maken met glasverf of glasstiften.

Als je nog vragen hebt, schroom dan niet ze te stellen.

Good luck!

Dit bericht staat ook vermeld in de linkparty op lifebyrosie.nl

lifebrosie

Een Reactie op “DIY: Glazen versieren

Geef een reactie

