DIY: Kussentjes om van te houden

Over een week is het alweer Valentijnsdag en daarom laat ik je vandaag zien hoe je deze romantische kussentjes kunt maken.

collages

Wat heb je nodig?

Talens Decorfin Textielverf Pipoos   €3,05
2 Kussenhoesjes Action   €1,99
Sjabloon hart    
Kwast    

Zoek bij de hobbywinkel een leuke kleur textielverf uit voor de hartjes. Ik ben voor de kleur Bordeaux rood gegaan, dit is alleen meer roze geworden.  Daarna moet je een sjabloon maken voor de hartjes, op deze manier worden ze op beide kussentjes hetzelfde. Ik heb een hartje in Google gezocht en deze op maat gemaakt en uitgeprint. Snij hem door midden, leg hem op het hoesje en trek hem over. Doe hetzelfde, maar dan in spiegelbeeld, op het andere hoesje.

Als je de vormen getekend hebt kun je gaan verven. Ik waarschuw alvast dat de verf moeilijk is om mee te werken en helemaal niet zuinig is.  Ik had al wat van de verf eerder gebruikt maar toen ik een hoesje gedaan had, wist ik dat ik niet genoeg over zou hebben voor de tweede. Daarom moest ik nog een flesje verf gaan halen. Dat maakt het helaas niet meer zo budget. Maar dat mag de pret niet drukken! De verf is moeilijk uit te vegen dus komt er vrij dik op te zitten. Dit is ook wel nodig voor de dekking maar daardoor niet erg zuinig.

Als de verf er op zit moet je de instructies van de verf volgen. Ik moest hem laten drogen en daarna fixeren door de achterkant te strijken.  Als ze helemaal klaar zijn kunnen er binnenkussentjes in en kun je ze tegen elkaar zetten. Nu is het een heel hartje!

Wat vinden jullie van deze kussentjes? Gaan jullie het ook proberen?

Geef een reactie

