DIY: Schoolbordverf maken

Krijtborden zijn helemaal hip. Je kunt er to do lijstjes op schrijven of lekker op tekenen. Ik laat je zien hoe je deze verf zelf kunt maken in elk mogelijke kleur!

collages

Wat heb je nodig?

 Cement Formido   €7,05 4kg
 Acrylverf  bv. Talens   €5,69
 Maatschepje
 Theelepel
   
 Kwast    
 Plank/paneel    

 

Deze DIY zag ik voorbij komen op abeautifulmess.com en ik wilde hem graag eens zelf uitproberen. Wie wil er nou geen schoolbordverf in elk mogelijke kleur? Je bespaart ook nog eens geld want een potje van bv Flexa kost veel meer.

Ik heb een tijdje geleden deze hartjes maatschepjes gekocht bij de Flying Tiger. Hier in heb ik ook gemixt omdat ik minder ging gebruiken dan ik vooraf gedacht had. De verhouding van het cement en de verf is ongeveer 1 theelepel cement tegenover een half kopje verf. Dit zou voor mij veel te veel verf zijn dus ik heb deze waardes gehalveerd. (alsnog had ik veel te veel over;))

Mix deze twee ingrediënten goed tot er geen klontjes meer inzitten. Hierna kun je het op je paneel verven. Ik heb een stuk spaanplaat gebruikt. Schilder deze dekkend en wacht dan tot de verf helemaal droog is.

Hierna moet je met een krijtje helemaal over het bord gaan en het daarna uitvegen met een doekje. Hierna is het bord helemaal klaar om te gebruiken!

Wat vinden jullie van deze DIY? Is het niet leuk om je eigen kleurtje te maken?

5 Reacties op “DIY: Schoolbordverf maken

  1. Hallo Iris, wat vond je van het resultaat? Kon je het goed/ duidelijk beschrijven? Kon je het meerdere keren uitvegen en beschrijven?

    • Ja dat beschrijven ging goed, wel soms uitvegen met water want de ‘witte waas’ van het krijt blijft wel langer hangen dan bij een ‘echt’ krijtbord.

  2. Pingback: DIY: Spijkerkunst | iamexposing·

Geef een reactie

