INSPIRATIE: 10x Beton

Ik heb het jullie afgelopen week al verteld: vandaag geen DIY bericht maar een inspiratie bericht. Ik heb vorige week laten zien wat je met cement en beton kunt doen, vandaag nog meer inspiratie.

Om mijn project met cement nog eens te bekijken kun je hier klikken.

1. Sierletters. Bij onder andere de Xenos kun je kartonnen letters kopen. Deze kun je ook vullen en zo een betonnen sierletter maken.

2. Magneten. Door ijsblokvormpjes te vullen en daar een magneetje in te drukken kun je hele leuke magneten maken.

3. Hanglampen. Een moeilijk project maar wel een mooi resultaat.

4. Krukje. Door de juiste materialen in huis te hebben kun je ook je eigen meubels maken.

5. Plantenbak. Door een grote vorm te maken en er een grote vorm uit te sparen kun je natuurlijk ook een eigen plantenbak maken. Eigenlijk hetzelfde als ik in mijn post liet zien hoe ik de waxinelichtjes maakte maar dan uitvergroot.

6. Onderzetters. Kies een ronde vorm, bv. een soepbakje, vul die tot ongeveer 2cm op met cement of beton en plak er daarna een stuk vilt over. voila, je eigen onderzetters.

7. Waxinelichthouder. Ik heb je in mijn post ook al laten zien hoe je waxinelichthoudertjes kunt maken maar deze vind ik ook wel heel gaaf!

8. Plateau. Dit is natuurlijk ook gaaf om te maken voor in huis, of buiten. Een hangend plateau voor bijvoorbeeld planten.

9. Iphone standaard. Deze vergt wel iets meer professionaliteit maar heel stijlvol.

10. Klok. Hoe leuk is het om allemaal eigen gemaakte spullen in huis te hebben en dan vooral zo’n klok?

Ik hoop dat jullie hier nog meer inspiratie uitgehaald hebben om zelf met cement of beton aan de slag te gaan. Je kunt ook nog op mijn Pinterestboard kijken voor nog meer ideeën. Wat vonden jullie van bovenstaande projecten? Gaan jullie nu zelf ook aan de slag?

Door op de foto’s te klikken kom je bij de bronnen en soms ook beschrijving.

6 Reacties op “INSPIRATIE: 10x Beton

  1. Hee!
    Ik ben je site tegengekomen en eerlijk gezegd ben ik een beetje jaloers 😉
    Wat een supermooie blog heb jij!! Ik ben pas ook een DIY-blog gestart. Wil je er een kijkje nemen? diysforyouandme.weebly.com
    xx

Geef een reactie

