DIY: Letterslinger maken

Op internet komen ze overal voorbij, letterslingers. Ik heb er eentje zelfgemaakt. Oké, zelfgemaakt is ie. Maar ik moet toegeven dat ik wel hulp heb gehad van meneer Action. Kijk je mee?

collages

Wat heb je nodig?

 Letterslinger pakketje Action  €1,49 
 Gekleurd papier V&D  €1,50 
 Potlood    
 Schaar    

Ik zag bij de Action deze pakketjes met letters liggen. Super tof maar de kleuren spraken me helemaal niet aan. Ik dacht eerst dat er geel en groen inzaten maar paars en blauw zitten er ook in. Ook zou ik dan moeten gaan mixen met de kleuren en daar had ik niet zo’n zin in. In het pakketje zijn behalve letters ook splitpennen te vinden.

Toen ben ik een tekst gaan bedenken. Moet dit ‘welkom’ zijn, of ‘happy day’, of ‘joie de vivre’, ga zo maar door. Uiteindelijk ben ik voor ‘keep calm and blog on’ gegaan. Ik heb hem in twee slingers gemaakt zo kan ik altijd nog een andere ‘keep calm..’ Tekst maken.

Toen ik de tekst bedacht had heb ik papier uitgezocht waarvan ik de letters wél wilde hebben. Ik zat te twijfelen tussen zwart en van dat lekker gekleurde papier met patronen maar ben toch voor het eerste gegaan. Ik heb de juiste letters uitgezocht en deze daarna overgetrokken op het zwarte papier.

Daarna uitgeknipt, uitsnijden met een stanleymes kan natuurlijk ook. Toen dat gebeurt was heb ik alle letters aan elkaar gemaakt met de splitpennen en opgehangen met washi tape.

Wat vinden jullie van deze slinger? En tekst?;)

Een Reactie op “DIY: Letterslinger maken

  1. Op instagram zie ik ze overal voorbij komen. Wat leuk dat jij er nu een diy van plaatst. Dan kun je hem natuurlijk helemaal maken zoals je zelf wilt. Goed plan!

Geef een reactie

