DIY: Bloempot bestempelen

Vandaag laat ik weer een lente DIY zien. Ik had een plantje in een potje gezet maar ik vond de pot een beetje saai. Lees verder om te zien wat het geworden is.

collages

Wat heb je nodig?

Sierpot PAPAYA  IKEA  €0,99/€1,49 
(Spuit)verf Action  €2,09 
Blanke lak Action  €2,09 
Letterstempels  HEMA  €2,50 

Zoals je al in de collage ziet heb ik de pot bestempeld met een leuke tekst. Omdat ik de pot saai vond dacht ik dat het leuk zou zijn om er wat om te schrijven met mijn letterstempels. Ik verfde als eerste de buitenkant van de pot wit. De binnenkant heeft wel de originele kleur behouden en dit heeft een grappig effect.

Toen ik de buitenkant wit genoeg vond heb ik een tekst bedacht die ik er op wilde hebben. Dat zijn ‘Just add water’ en ‘I will survive’ geworden. Deze heb ik er met mijn HEMA letterstempels opgestempeld. Daarna heb ik de hele pot twee keer overgespoten met blanke lak zodat de inkt zou blijven zitten. Uiteindelijk vind ik de letters wel wat licht geworden. Als jullie hiermee zelf aan de gang gaan kun je kijken hoe jouw inkt op de pot reageert en anders kun je de letters overtrekken met een zwarte stift bijvoorbeeld.

Nadat ik mijn bloemetjes erin had gezet vond ik ze helemaal af. Wat vinden jullie van deze vrolijke potten?

3 Reacties op “DIY: Bloempot bestempelen

  1. Pingback: DIY: Potjes bestempelen | iamexposing·

  2. Pingback: DIY: Potjes bestempelen - IAMEXPOSING·

Geef een reactie

