DIY: Slinger

Long time, no see. Druk met studeren en daardoor stond mijn hoofd even niet naar blogs schrijven en foto’s bewerken. Maar ik ben weer aan de slag gegaan, kijk je mee? Het is een mooie lente en er is een lekker zonnetje, ik had zin in iets feestelijks en heb een slinger gemaakt van papier.

collages

Wat heb je nodig?

 Gekleurd papier Action   €2,00 (ongeveer)
 Pons Hobbywinkel   
 Doorzichtig draad    
 Lijm    
 Stanleymes    
 Snijmat    

Ik zag laatst bij de Action papier liggen met allerlei patronen en ook nog eens dubbelzijdig geprint. Ik nam het mee en heb er leuke vellen uitgehaald voor deze DIY. Daarna heb ik met een cirkelpons die ik al in huis had er cirkels uit gaan halen. Het ligt eraan hoe lang je slinger wil worden maar voor deze twee vrij lange slingers heb ik 4 vellen gebruikt.

Toen ik alle cirkels had ben ik ze in gaan snijden om ze later in elkaar te kunnen schuiven. Ik heb elke keer ongeveer het midden opgemeten en daarna een snee gemaakt. Als ze allemaal klaar zijn kun je ze in elkaar schuiven.

Hierna heb ik wat lijm op de rechte kant in ‘bolletjes’ gedaan en hier het draad ingedrukt. Zo ben ik door gegaan tot ik een mooie lengte had (de helft van alle ‘bolletjes’ die ik gemaakt had).

Je kunt ze hierna als een slinger ophangen of gewoon recht naar beneden laten hangen, wat je wil en wat je maar leuk vind!

Geef een reactie

