DIY: Draadmand

Draadmanden zie je overal, maar ik laat je zien hoe je ze zelf kunt maken! Kijk je mee?

collages

Wat heb je nodig?

 (Kippen)gaas  Bouwmarkt €15,99 (5m x 1m) 
Tangetjes     

Elke (woon)winkel heeft er wel een in zijn assortiment. Een draadmand. Ik heb er zelf een gemaakt van vierkant kippengaas.

Ik heb een rol bij de bouwmarkt gehaald en als eerste daar een stuk van afgeknipt dat ik wilde gebruiken. Ik had bedacht dat ik er A4’tjes in op wilde bergen, dat betekende dat hij ongeveer 21 bij 30 cm moest worden. Hoog wilde ik hem 15cm maken zodat er veel in kan. Ik had alles ruim genomen en ben toen de delen uit gaan knippen. Een platvlak met aan 4 kanten de zijkanten.

Ik ben de zijkanten om gaan buigen en de draadjes die ik aan 1 kant had laten zitten heb ik omgebogen om de kanten vast te maken aan elkaar.

collages2

Als je dit verhaal leest en naar de foto’s kijkt hoop ik dat het duidelijk is!

Uiteindelijk heb ik er geen papier in opgeborgen maar gebruik ik hem voor mijn tape. Maar dingen kunnen altijd veranderen;)

Als jij dit ook gaat maken, pas dan op voor de scherpe stukken van het gaas en zorg ervoor dat het stuk gaas dat je wil gebruiken helemaal recht is voor je het gaat ombuigen tot mandje. Anders gaat hij omtrekken. Hoe steviger het gaas is, hoe beter.

Wat vind je van deze DIY? Ga jij ook zo’n mandje maken?

Een Reactie op “DIY: Draadmand

Geef een reactie

