DIY: Dip Dye Kaarsen

Dip dye haar, dip dye kleding maar ook dip dye interieur accessoires.Dip dye is eigenlijk alsof het ergens ingedipt is en langzaam een andere kleur krijgt. Zoals je las zie je het overal en ik heb het op kaarsen uitgeprobeerd.

collages

Wat heb je nodig?

 Kaarsen    
 Kaarsvet    

 

Je kunt een dip dye effect krijgen met verf of met kaarsvet. ik ben voor kaarsvet gegaan alleen houd er rekening mee dat ze hierna dikker zijn aan de onderkant en moeilijker in een kaarsenstandaard passen.

Zoek wat resten kaarsvet bij elkaar of laat een hele kaars smelten. Ik heb hiervoor een potje gebruikt die ik na het dippen meteen weg kon gooien. Zo zat ik niet met heel veel kaarsvettroep;) Laat de kaarsvet au-bain-marie smelten en dip daarna de kaars er in. Doe dit een paar keer en steek hem er telkens minder diep in. Zo krijg je een mooi verloop.

collages2

Zoals je ziet is de ene kaars beter gelukt dan de andere maar het was wel leuk om te doen. Een wedstrijdje met jezelf om de kaarsen zo gelijk mogelijk te krijgen;)

Vind jij dit effect ook leuk en wil je het zelf ook eens uitproberen? 

Een Reactie op “DIY: Dip Dye Kaarsen

  1. Pingback: DIY: 3x Dip Dye Papierenlamp | iamexposing·

Geef een reactie

