DIY: Wolk van een lamp

Vandaag heb ik wederom een hele leuke DIY voor jullie;) Ik vind het leuk om lampen te maken ook al weet ik niet waar ik ze zelf moet ophangen maar ik vind het leuk om ze met jullie te delen! In deze DIY laat ik je zien hoe je met watten een wolkenlamp kunt maken.

collages

Wat heb je nodig?

 Hanglamp VARMLUFT IKEA  €4,99 
 Lijm Flying Tiger  €1,00 
 Watten Kruidvat  €0,89 

 

De lamp van IKEA is het uitgangspunt voor deze wolk van een lamp. Door er watten op te plakken krijgt hij een fluffy uiterlijk, lekker zacht en word hij wolkvormig. Klinkt simpel, is ook niet moeilijk maar het kost wel wat meer tijd dan ik had gedacht. De wattenbollen moet je een voor een uitrollen en uit elkaar trekken totdat ze fluffy worden. Ik trok ze vaak in de lengte wat uit, in de breedte en dan in de diepte. Zorg dat je niet meer de slierten van de watten erg ziet. Soms moet je deze slierten dus kapot trekken. Is niet erg want je kunt ze gewoon weer op elkaar plakken. Watten zijn wat dat betreft heel makkelijk.

In totaal heb ik twee zakken opgemaakt, dat betekend 200 watten uit elkaar getrokken;) I told you so, het was wel een lang durend klusje. Als je de watten uit elkaar getrokken hebt kun je ze op de papieren lamp van IKEA plakken. Eerst heb ik hem helemaal vol geplakt. Daarna ging ik meerdere lagen aanbrengen om de oorspronkelijke vorm weg te laten vagen.

collages2

Uiteindelijk krijg je dit resultaat en ik vind hem zo leuk geworden! Dromerig en perfect voor een mooi rustig plekje.

Wat vinden jullie van deze wolkenlamp? Zouden jullie zelf ook zoiets maken?

6 Reacties op “DIY: Wolk van een lamp

  1. Hee, zou je misschien een foto naar me kunnen sturen van hoe de lamp er in hangende toestand/ als deze aan is/ eruit ziet? Ik wil dit zelf gaan proberen, maar zou eerst graag zien hoe het eruit ziet in “echte” toestand!

Geef een reactie

