DIY: Betonnen vaasje

I love concrete! Ik heb al zoveel inspiratie en DIY’s gedeeld maar toch krijg ik steeds weer nieuwe ideeen die ik wil maken en aan jullie wil laten zien. Dit keer een vaasje.

collages

Wat heb je nodig?

Gietmortel  Bouwmarkt Had ik al in huis 
Reageerbuisje  Ebay €1,30 (5st) 
Leeg flesje     
Mengbakje     

 

Snij als eerste het flesje door twee. De onderkant kun je gebruiken om bijvoorbeeld waxinelichthouder mee te maken volgens deze beschrijving of je gebruikt hem voor een tweede vaasje. Bij deze uitleg heb ik de bovenkant gebruikt omdat ik graag het flesvormpje er in wilde hebben.

Ik heb als eerste een gaatje in het dopje gesneden. Deze moet zo groot als het reageerbuisje worden. Als het gat er in zit klem je het reageerbuisje erin en plak je hem vast en alle gaten dicht. Als hij goed vast zit dan draai je de dop er weer op en kun je de mortel gaan mengen.

De verhouding mortel/water staat altijd op het pak beschreven dus volg deze instructies. Je kunt hiervoor ook cement of gips gebruiken. Ik had nog mortel liggen die ik gebruikt heb.
Als je de juiste hoeveelheid gemixt hebt (dit is een beetje inschatten) giet je het beetje bij beetje in het flesje en druk je het stevig aan. Als alles erin zit strijk je de bovenkant glad en zo recht mogelijk af. Daarna laat je hem staan tot hij droog is.

Als de mortel droog is kun je het flesje er af gaan halen. Ik heb dit na zo’n 48u pas gedaan maar dit kun je zelf in de gaten houden. Knip het plastic in en draai zo het plastic er af. Helaas brokkelde de mortel uit het smalste deel al meteen voor een deel af. Ik denk dat ik het hier niet voldoende aangedrukt heb en daardoor niet goed kon hechten. Ook is dit het smalste deel van het hele vaasje en dus het kwetsbaarste. Doordat er een deel is afgebrokkeld zie je nu het reageerbuisje zitten. Ik zou zeggen, doe er bloemen in en je ziet er niks meer van;)

collages2

 

collages3

Ps. die van mij worden steeds mooier, heb geduld en smeer het flesje in met vaseline, dan gaat het een stuk beter!

Een Reactie op “DIY: Betonnen vaasje

Geef een reactie

