DIY: Potjes bestempelen

Ik ben weer aan de slag gegaan met mijn HEMA stempels! Altijd leuk om wat mee te doen. Ze hebben wat weg van de bloempotjes die ik eerder liet zien maar nu heb ik potjes voor in de keuken bestempeld.
collages

Wat heb je nodig?

 Potjes Dille & Kamille  €1,45 
 Stempelletters HEMA  €2,50 
 Blanke lak Action  €2,09 
 Spuitverf Action  €2,09 

 

Eigen gemaakte potjes zien er in je keuken toch leuker uit dan de standaard potjes of plastic bakjes die je in de winkel bij je bv. kruiden krijgt.

Ga als eerste op zoek naar mooie potjes die jouw kruidenrekje of keuken op fleuren. Ik ben naar de Dille & Kamille gegaan en heb daar 3 mooie potjes meegenomen. Helaas hadden deze geen witte deksel en heb ik ze zelf overgespoten met witte spuitverf van de Action.  Spuit meerdere lagen totdat het goed dekt. Laat de verf tussendoor goed drogen anders heb je kans op druppels. Dit wil je natuurlijk niet!

Als de deksels wit zijn kun je gaan beginnen met stempelen. Ik wilde deze potjes gaan gebruiken voor wat zaden en nootjes die ik door mijn ontbijt kan gooien. Daarom heb ik goji bes, chiazaad en noten erop gestempeld. Om ervoor te zorgen dat de inkt blijft zitten heb ik een laagje blanke lak er overheen gespoten. Zo kan de inkt niet uitgeveegd worden.

collages2

Hebben jullie letterstempels? Wat stempelen jullie er dan mee?

 

Geef een reactie

