DIY: Schilderijtjes

Kan je kamer wel wat muurversiering gebruiken? Wat is er dan leuker dan het zelf te maken? Ik laat je zien hoe je zelf leuke schilderijtjes kunt maken met mooie quotes er op.

collages

Wat heb je nodig?

 Schildersdoek 20×20/30x30cm Action

 

€1,52/€1,69
 (Spuit)verf Action €2,09
 Letterstickers Ebay €2,50
 Vloeipapier/stof Action €1,39
 Mod Podge Kruidvat (actie) €2,79

 

Bedenk van te voren wat leuke quotes die je op het doek zou willen hebben. Ik heb op Pinterest een bord vol met leuke quotes, dus even bladeren en ik had wat leuke ideeën gevonden. Daarna ging ik samen met de letterstickers die ik via Ebay gekocht heb een beetje schuiven en spelen totdat ik een goede compositie gemaakt had.

Als je weet hoe je het wil hebben kun je gaan beginnen met de ondergrond. Dit kan verf zijn of iets van papier of stof. Bij het rood/witte schilderijtje heb ik alleen met verf gewerkt, bij het bloemen schilderijtje ben ik begonnen met een laagje vloeipapier wat ik bij de Action gekocht heb. Eerst heb ik wat Mod Podge op de ondergrond gedaan en toen het papier daar opgeplakt. Als extra versteviging heb ik daarna nog 2 laagjes Mod Podge eroverheen gesmeerd.

Toen deze ondergrond klaar was kon ik de letters gaan plakken. Als deze goed vast zitten kun je de verf in de juiste kleur (in dit geval wit) eroverheen gaan spuiten. Dit kan je natuurlijk ook helemaal zelf invullen. Licht erover heen of helemaal dekkend. En als de verf droog is kun je voorzichtig de letters eraf gaan halen. Dan komen de leuke bloemetjes weer tevoorschijn.

Van te voren had ik bedacht om hierna de witte verf nog licht op te schuren zodat je een beetje een vintage effect krijgt maar eigenlijk vind ik hem dekkend helemaal mooi.

collages2

Hebben jullie al eens schilderijtje gemaakt met een quote?

4 Reacties op “DIY: Schilderijtjes

  1. Wat een leuke DIY! Ik wilde laatst ook zoiets doen maar zat een beetje te prutsen met de letters. Wist niet dat er letterstickers bestonden! 😉 Niet zo over nadgedacht. Handig! 😀

Geef een reactie

