DIY: Spijkerkunst

Een DIY met veel spijkers en die veel tijd kost. Ik laat je zien wat ik gemaakt heb en hoe jij het ook kunt maken!

collages

Wat heb je nodig?

 

Het plankje kennen jullie misschien nog wel uit mijn schoolbordverf beschrijving. Deze had al een leuke kleur en lag een beetje te verstoffen:) Dan heb je nog heel veel spijkers nodig. Ik heb er ongeveer 250-300 gebruikt. Een hamer natuurlijk en een stuk touw dat ik op de eerste foto vergeten ben erbij te zetten. Ik heb hiervoor dun borduurgaren gebruikt.

Dan moet je gaan bedenken wat je er op wil schrijven. Ik bedacht dat dat ‘wonder’ moest zijn en ik ben het gaan uittekenen. Eerst het woord en daarna stipjes waar de spijkers moesten komen. In mijn versie zijn de letters 1 centimeter breed en zit er een spijker om de halve centimeter. Aan de rand zit er telkens 1 centimeter tussen. Daarna kun je gaan beginnen met de spijkers erin te slaan. Zo diep als je zelf wil maar wel recht! Iets dat ik heel moeilijk vond. In de letters is dat van veraf niet heel goed te zien (gelukkig) maar de rand zie je wel schommelen.

Als alle spijkers erin zitten dan is het tijd voor het draad. Deze valt op allerlei manieren te spannen. Telkens van het woord naar de rand of kris-kras alles door elkaar spannen. Zoals je ziet is het dat laatste geworden. En misschien had ik nog langer door kunnen gaan met het spannen zodat het groen wat er doorheen komt minder wordt maar ik vond het nu ook duidelijk.

collages2

Wat vinden jullie van deze spijkerkunst? Zelf al eens uitgeprobeerd?

Geef een reactie

