DIY: Creatief met alfabet

Vandaag een projectje uit de oude doos want ik heb hem al een tijdje af en vond het toch leuk om eens met jullie te delen. Ik heb een mooi wandbord gemaakt met het alfabet.

 

collages

 

Wat heb je nodig?

 Briefkaarten 10x15cm Bruna   
 Spuitverf Action   
 Zwart vel V&D   
 Liniaal en potlood    

 

Ik heb als eerste de kaarten aan een kant grijs gespoten. Zo werd het schaduw effect versterkt. Daarna ben ik op de kaarten gaan aangeven hoe de letters er op moesten komen. Ik ben uitgegaan van wat vaste maten. Bv. de inknipjes bij de M en N dat die even ver zouden zijn. Ik ben met strepen op de kaarten gaan aangeven welke ingeknipt of ingesneden moesten worden. Daarna ben ik deze delen gaan inknippen en insnijden en gaan vouwen. Toen dit gedaan was ben ik op de grote vellen papier de letters gaan uitmeten en gaan opplakken. Het resultaat vind ik heel gaaf geworden. Ondanks dat sommige letters op een andere manier duidelijker waren geweest (P en U) vind ik de meeste toch goed gelukt.
Het geheel heb ik toch op grote foamborden geplakt voor meer stevigheid.

Wat vinden jullie van dit bord?

Een Reactie op “DIY: Creatief met alfabet

Geef een reactie

