DIY: Vilttas

Vandaag heb ik weer een leuke opberg DIY voor jullie! Althans dat is een van de mogelijke functies ervan en dat is wat ik hem gegeven heb. Je kunt hem natuurlijk in allerlei maten maken en dus voor verschillende doeleinden gebruiken. Denk aan een clutch bijvoorbeeld.

collages

Wat heb je nodig?

 Vilt (40×40) Pipoos €2,25 p.s.
 Klem Dille & Kamille €0,65
 Naaimachine

 

Ik heb gekozen om gebruik te maken van 3 vellen vilt. Deze heb ik in een aantal stukken gesneden (knippen kan ook):
2x 40x30cm (voorkant/achterkant)
2x 40x10cm (zijkanten)
1x 30x10cm (onderkant)

Daarna kan het naaien beginnen. Ik heb alle stiksels aan de buitenkant zitten en de randen aan de buitenkant aan elkaar gestikt. Zo zie je alle naden goed zitten maar dat heeft heel erg zijn charme bij deze zak. Ik ben begonnen met de onderkant aan de voor en achterkant te maken en ik heb daarna de zijkanten eraan gezet.

Het begint als een puzzelwerkje maar achteraf is hij zo gemaakt en het ziet er echt super leuk uit! Al had hij wel iets minder hoog mogen zijn en het vilt had net iets dunner mogen zijn (nu 3mm dik), dan is het mooier als ik hem dubbel vouw om vast te zetten met de clip. Maar overal valt aan te werken 😉

Wat vinden jullie van deze opberg zak?

collages2

2 Reacties op “DIY: Vilttas

Geef een reactie

