DIY: Bloemrollen

Eindelijk heb ik eens wat gemaakt met allemaal wc rollen, it was fun! Benieuwd? Kijk dan snel verder.

collages

Wat heb je nodig?

 Wc rollen
 Lijm Action €0,79
 Stanleymes
 Liniaal
 Snijmat

Low budget toch? De wc rollen moet je even opsparen en de rest heb je vast ook wel in huis.
Ik ben begonnen met de wc rollen plat te drukken en er reepjes van 2cm breed uit te snijden maar dit kan ook nog breeder zijn. Als je dit gedaan hebt dan zie je dat dit allemaal ovaaltjes worden. Ik ben de vormpjes voor me neer gaan leggen en ik heb toen verschillende opstellingen uitgeprobeerd. Uiteindelijk werden het bloemetjes die opgevuld werden met losse vormen.
Als je over de vorm en volgorde uit bent kun je ze aan elkaar lijmen. Dit word uiteindelijk een stevig geheel wat je zo over een spijkertje kunt hangen.
Je kan het geheel natuurlijk ook nog verven door er met een spuitbus overheen te gaan maar ik heb gelaten zoals het is. Ik had verschillende soorten rollen gebruikt. De bloemen zijn gemaakt met rollen met een witte binnenkant, deze zijn wat groter en steviger en daardoor vallen ze ook nog eens leuk op tussen de dunne bruine rollen.

collages2

 

Wat vinden jullie van deze rollenkunst?

3 Reacties op “DIY: Bloemrollen

Geef een reactie

