DIY: Cameraband

Vandaag zo’n leuke DIY die al maanden op mijn lijstje stond! Ik maak een cameraband van een sjaal, kijk je mee?

collages

Wat heb je nodig?

 Cameraband Ebay €1,50
 Sjaal Action €1,99
 Tornmesje
 Naaimachine

 

Zolang je een tornmesje en een naaimachine in je bezit hebt kost deze DIY maar 3,49. Niet veel he?
Ik ben begonnen met de stiksels van de zwarte flapjes met het draadje naar de camera los te halen met een tornmesje. Een tornmesje? Dat is een klein mesje waarmee je dat dus makkelijk kunt doen. De zwarte stukken moeten los komen van de oranje band want die hebben we niet nodig.

Als ze los zijn dan pak je je sjaal erbij en zorg je dat hij de goede lengte heeft. Ik heb hem naast mijn bestaande camera band gehouden en zo de lengte bepaald en er een stuk afgeknipt. Dit is natuurlijk helemaal wat je fijn vind. Toen ik hem op de juiste lengte had heb ik beide kanten eerst naar binnen  gevouwen en dit een paar keer zo door gevouwen. Zo zitten de uiteindes van de stof verstopt in de stof als het ware. Toen ik hem smal genoeg opgevouwen had om tussen de zwarte flappen te passen heb ik hem er tussen gestopt en opnieuw vastgezet met de naaimachine.

Ik hoop dat jullie mijn uitleg snappen. Als er vragen zijn, stel ze gerust! Ik ben super blij met het resultaat en ik vind hem heel mooi geworden.

Hebben jullie ook een andere band voor jullie camera of gebruiken jullie de originele?

collages2

Geef een reactie

