DIY: Dip Dye Keukendoeken

Toen ik laatst in de HEMA webshop aan het kijken was zag ik dat ze textielverf verkochten. Het duurde even voordat ik het ook in de winkel zag liggen maar toen ik het zag liggen heb ik een handdoek en theedoek meegenomen en ben ik ermee aan de gang gegaan.

collages

Wat heb je nodig?

 Textielverf HEMA €3,95
 Keuken/theedoek HEMA €1,95
 Spatel
 Zout
 Emmer

 

Ik heb textielverf voor de handwas gebruikt omdat je deze in een emmer moet mixen met water en zout en zo de handdoeken kunt dippen. Je kunt ook kiezen voor een ander effect (bv. tie-dye) en dit in de wasmachine doen. 

Ik ben begonnen met de verf klaar te maken volgens de beschrijving. het verfpoeder uit het doosje in een emmer met heet water en wat zout doen. dit ben ik gaan mengen met een verfstokje. Toen het water er goed zwart uitzag heb ik de keuken- en theedoek over de rand gehangen. Ik heb ervoor gekozen om ze beide tot ongeveer de helft in de verf te dippen.

Ik heb de doeken na een tijdje toch dubbelgevouwen en erin gedipt omdat je dan meer kans hebt op een rechte lijn. In totaal hebben de doeken ongeveer een uur in het verfmengsel gelegen. Ik heb ze er voorzichtig uitgehaald, uitgespoeld en daarna in de wasmachine beter uitgespoeld.

Het effect vind ik onwijs leuk en zou ik ook nog met andere kleuren willen doen! Wat vinden jullie van deze set?

collages2

7 Reacties op “DIY: Dip Dye Keukendoeken

Geef een reactie

