DIY: Tasselslinger

Slingers kunnen altijd! Bij een feestje maar ook zeker gewoon voor een normale dag. Slingers zijn een leuke manier om een saai hoekje op te vrolijken. Ik heb een slinger gemaakt met vloeipapier, kijk je mee?

collages

Wat heb je nodig?

Vloei(zijde)papier o.a. IKEA €1,99 16st
Touw Ebay €0,99
Stanleymes & Snijmat
Schaar
Liniaal

 

Voor deze slinger heb ik 3x 4 vellen van 50x70cm gebruikt. Daarna ben ik begonnen met alle vellen 2 keer dubbel te vouwen zodat ze 25x35cm zijn. Als je deze maat voor je hebt liggen snij je de vouw aan de kant van de 25cm eraf. Zorg dat de lange vouw van 35cm aan de bovenkant voor je ligt. Aan de andere 3 zijdes zitten nu geen vouwen meer.

Vanaf de bovenkant heb ik 5cm naar beneden gemeten en een lijn van de ene naar de andere kant gemeten. Op die lijn heb ik stipjes gezet die 1cm uit elkaar liggen. Vanaf die stipjes heb ik naar beneden gesneden. (Zorg voor een heel scherp mes!)
Als je over de hele lengte ingesneden hebt dan heb je een stapel vellen met franjes voor je liggen. haal het bovenste velletje er voorzichtig af en begin met rollen. Als je klaar bent met rollen rol je het midden nog eens tegen elkaar in en vouw je hem dubbel. Hier doe je een stukje touw omheen zodat hij goed bij elkaar blijft.

Dit proces herhaal je elke keer tot je genoeg tassels hebt. Hoe meer, hoe langer. En hoe langer hoe vrolijker;) Mijn slinger bestaat uit 24 tassels (was best een karwei!). Dit is meer dan lang genoeg, maar je moet zelf maar kijken hoeveel ruimte en zin je erin hebt. Ik vond het ondanks het grote karwei van het voorzichtig oprollen wel heel leuk om te doen en ik vind hem zo stijlvol geworden.

Hebben jullie wel eens tassels gemaakt? Je kunt ze natuurlijk ook van ander materiaal maken en ze bijvoorbeeld als sleutelhanger gebruiken!

collages2

Een Reactie op “DIY: Tasselslinger

Geef een reactie

